Spoorzoeken - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu Spoorzoeken - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu

Spoorzoeken

Blijf op de hoogte en volg Fred en Esther

12 Mei 2018 | Namibië, Sesriem

Om zeven uur zitten we al aan de ontbijttafel. We hebben een lange reisdag voor de boeg. Circa 480 kilometer staat er op het programma vandaag. Rond half acht rijden we weg richting Sesriem. Hier zullen we twee nachten verblijven in Desert Quiver Camp.
We gaan eerst via de asfaltweg naar Aus. Onderweg zien we veel oryxen, wilde paarden en struisvogels. Voorbij Aus draaien we de gravelweg op. Het eerste stuk is nog goed te doen, maar hoe verder we komen hoe slechter de weg wordt. Het is één groot wasbord. We kunnen niet harder dan 60 à 70 kilometer per uur. Het landschap is heel afwisselend: woestijn, mooie rotspartijen, bergen en groen. Bij Helmingerhausen missen we een afslag, iets wat in dit land met zo weinig wegen een hele prestatie is. We pakken de kaart erbij en de "here app". Die stuurt ons weer in de goede richting. We gaan er maar vanuit dat er een auto langskwam met een grote stofwolk, dat we het daarom niet gezien hebben. En vooruit het was niet heel duidelijk dat de d507 ook meteen de c27 was......
We rijden over zulke slechte wegen dat we af en toe twijfelen of we niet een boerenpad opgeschoten zijn. Maar weer de kaart en de here app erbij. Maar eigenlijk kun je op je klompen aanvoelen dat als er geen andere wegen zijn je gewoon goed zit.
Rond half vijf zijn we bij de Sossusvlei. Wat een mooi huisje hebben we de komende twee nachten! Een heel mooi uitzicht en super leuk van binnen. Vanavond gaan we eten in de Sossusvlei Lodge, een kilometer of vier hier vandaan. Voor morgen bestellen we meteen bbq-vlees. We kunnen bij ons huisje bbq-en.
Na het eten zitten we nog even lekker met een roseetje op ons terras. We genieten van de sterrenhemel, het is hier zo donker dat de Melkweg goed zichtbaar is.
We schrikken van een wilde kat die langs komt. We zien nog een springbok en hebben discussie over een beest dat we voorbij zien struinen. Is het een wilde kat of een jakhals.

We liggen toch nog redelijk laat op bed. Morgen gaat om 5.40 de wekker. Om zes uur ontbijt en kwart over zeven willen we aan de poort van de Sossusvlei staan.