Navy seals - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu Navy seals - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu

Navy seals

Blijf op de hoogte en volg Fred en Esther

11 Mei 2018 | Namibië, Lüderitz

Vanmorgen ging de wekker al om 6.40! Vakantie is gewoon hard werken. We willen om zeven uur aan de ontbijttafel zitten. Het ontbijt is uitgebreid, maar wij kiezen voor een snelle hap. Morgen weer een lekker eitje. Om tien voor half acht vertrekken we. We willen eerst nog even pinnen en verwachten dat het nu rustig is in Lüderitz. Dat klopt, we zijn dus snel klaar. Om kwart voor acht zijn we in de haven. We gaan met een catamaran de zee op. Het weer is rustig, bijna geen wind en volop zon. We zien al heel snel de eerste robben en pinguïns, geweldig! We varen naar Halifax. Hier zitten heel veel pinguïns. We zien ook flamingo's, aalscholvers en de Afrikaanse oestervanger (een hele zwarte vogel met felrode poten, snavel en geel/rode ogen). Als we verder varen zien we dolfijnen. De stuurman laat zijn motoren loeien, zodat ze bij de boot komen zwemmen, zo super!
Om half elf zijn we terug in de haven, een mooie ervaring rijker. We rijden naar Kolmanskopfe, een spookstadje net buiten Lüderitz, waar vroeger de diamantdelvers leefden. In 1956 hebben ze deze stad verlaten. Het zand heeft hier daarna vrijspel gehad in de huizen. Een heel bijzonder gezicht. We maken natuurlijk weer veel te veel foto's.

Om 1 uur zijn we terug in het hotel waar we ff lekker lunchen. Na de lunch doen we een paar boodschappen en dan gaan we heerlijk aan het zwembad liggen. Ook dat is vakantie.
Nog een drankje in de bar, douchen en dan eten we in het hotel. Dat is gisterenavond erg goed bevallen.