Kuitenbijter - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu Kuitenbijter - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu

Kuitenbijter

Blijf op de hoogte en volg Fred en Esther

13 Mei 2018 | Namibië, Sesriem

We hebben gelukkig heerlijk geslapen, maar de wekker ging wel vroeg..... Om zes uur zaten we aan het ontbijt in de Sossusvlei Lodge. Heerlijk uitgebreid. Daarna doorgereden naar de poort die stipt om kwart over zeven opengaat. We zijn de vierde in rij, dus het vroeg opstaan is beloond. De zon komt langzaam op. Als we naar binnen rijden zien we de duinen steeds mooier van kleur veranderen. We zijn door een aantal auto's ingehaald, maar de meeste gaan er bij Dune 45 af. Wij hebben de tip gekregen door te rijden naar Deadvlei, ongeveer 65 kilometer vanaf de gate. Daar parkeren we onze auto en nemen voor 12 euro per persoon een shuttle. We hebben gelezen dat de weg alleen met een 4wd te doen is. Die hebben we wel, maar we gaan het niet riskeren. We hebben veel verslagen gelezen van mensen die vast zijn komen te zitten. En na ongeveer 1 kilometer zien we al een Duits stel vastzitten. Ze hadden de auto niet op 4wd gezet en een verkeerde bandenspanning. Hoe dom kun je zijn. Helaas is onze chauffeur en bijrijder zo aardig te gaan helpen. Zucht..... Na 20 minuten komen ze er achter dat het onbegonnen werk is en stapt het stel (zonder ook maar enig excuus) bij ons in de jeep.

We komen aan bij de Deadvlei en beklimmen daar een hele hoge duin. Het is nog vroeg en dus nog niet zo warm. Best een leuke klim voor je kuitjes, dat wordt spierpijn morgen. Boven op de top maken we een paar mooie foto's en dan dalen we af. Dat gaat heel vlot. Met schoenen vol zand komen we beneden. Daar staan dode bomen in kleigrond (vandaar de naam Deadvlei). Het is echt super mooi hier. De zon kleurt de duinen heel mooi rood.

Rond half elf zijn we weer terug bij de auto. Met de auto van het Duitse stel waren ze nog steeds bezig.
We rijden langzaam terug richting de gate en bezoeken Dune 45. Omdat we al een hoge duin hebben beklommen slaan we deze over, maar we maken wel weer te veel foto's. We brengen de spullen terug naar het huisje en gaan dan lunchen in de Sossusvlei Lodge. Hierna liggen we lekker aan het zwembad. Vanavond hebben we een bbq-pakket besteld en eten we lekker bij ons huisje. Daar is geen internet, dus het verslag er nu maar vast opgezet.

Morgen rijden we weer richting de kust.

Helaas zijn we het apparaatje om foto's over te zetten op de iPad vergeten. We maken nu af en toe maar een foto met de telefoon om een beeld te geven.

• 13 Mei 2018 - 18:43

Coby:

Och die foto's zien we wel als jullie weer terug zijn. En ach ja die Duitsers het zijn en blijven toch einzelgangers . Ons pa had er nog wel een andere benaming voor.
    Gelukkig zijn jullie niet zo eigenwijs en slaan het gegeven advies niet in de wind.
    Geniet nog.

• 13 Mei 2018 - 19:46

Christel:

Super om zo jullie belevenissen mee te lezen! Ik lees in ieder geval met veel plezier mee :-).