Cursus Engels - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu Cursus Engels - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu

Cursus Engels

Blijf op de hoogte en volg Fred en Esther

14 Mei 2018 | Namibië, Swakopmund

Na de vakantie gaan we allebei een basiscursus Engels doen. Oké dat je snails niet weet dat kan nog, maar dat je samen denkt dat pork chops spareribs zijn dat is best dom. Het gevolg was dat in ons bbq-pakket 400 gram karbonades zaten. Naast de oryx, kudu, impala, kip, shaslik en biefstuk werd het wel heel veel. Jammer genoeg kan het hier niet in de diepvriezer. De kip hebben we opgebakken voor vandaag bij de borrel. Het eten was heerlijk en wat leuk om zo bij je huisje te bbq-en. Met hout ipv houtskool, maar de meesterbbq-er heeft het goed voor elkaar gekregen. We zagen nog wilde katten en kaapse vossen voorbij komen.

Na een heerlijke nacht (pikdonker en de geluiden van de jakhalzen) zijn we vanmorgen om half negen weggereden richting de kust. Weer een hele mooie route. We zijn twee bergpassen gepasseerd die echt schitterend waren. Het landschap veranderde continue. Helaas was het laatste stuk (circa 54 km) erg saai. Wel een hele goeie weg ipv gravel, maar alleen maar zandvlaktes zonder ook maar iets van afwisseling.
Het eerste stuk van de route hebben we heel veel struisvogels, oryxen, zebra's en springbokken gezien.

In Swakopmund zitten we twee nachten in Brigadoon Guesthouse, een leuke kleine bed and breakfast. De jongen bij de receptie heeft een tafel voor ons gereserveerd bij Kücki's pub. Hij geeft aan dat we kunnen lopen. Daar hebben we verschillende verhalen over gehoord, dus we besluiten dat 1 de Bob is en dat we met de auto gaan. Het eten is lekker dus we reserveren voor morgen meteen weer een tafel. Buiten heeft een mannetje op onze auto gepast en hij krijgt een fooi. Gelukkig is het heel rustig op straat, want links rijden in het donker en dan eigenlijk het verschil tussen links en rechts niet weten is best lastig (goh, wie zal de Bob geweest zijn???)

• 14 Mei 2018 - 21:31

Ilse:

Wat een heerlijke reis maken jullie, genieten hoor! X