Final thoughts - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu Final thoughts - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu

Final thoughts

Blijf op de hoogte en volg Fred en Esther

24 Mei 2018 | Nederland, Papendrecht

WAUW wat een mooi land is Nambië, dit hadden we niet verwacht. Veel afwisseling in landschap, van bergen naar zee, savanne en duinen, alles is aanwezig. De bevolking is erg vriendelijk, we hebben ons geen moment onveilig gevoeld. We hebben heerlijk gegeten, vooral veel wild en aan de kust ook heerlijke vis. De wegen zijn slecht, maar daar hadden we ons op ingesteld. We hadden een prima auto die ons overal veilig naar toe heeft gebracht (alhoewel dat zeker ook aan de chauffeurs heeft gelegen). De lodges en B&B's waren op een enkele uitzondering na allemaal erg goed en op unieke locaties gelegen. Onguma bij Etosha stak er voor ons wel met kop en schouders bovenuit. Alhoewel we het zelf bbq-en bij Desert Quiver Camp ook erg leuk vonden en Anib en Twyfelfonteinlodge waren ook erg luxe.

Dat we ooit nog eens terug gaan naar Afrika staat vast. We mijmeren al vast over het landen in Windhoek, een stuk Etosha meepakken (overnachten in Onguma :-)) en dan door naar Botswana. Eerst maar eens de ruim 3.000 foto's uitzoeken en deze reis laten bezinken!