De mist in - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu De mist in - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Fred en Esther Gier - WaarBenJij.nu

De mist in

Blijf op de hoogte en volg Fred en Esther

16 Mei 2018 | Namibië, Swakopmund

Als we wegrijden uit Swakopmund is het mistig en 10 graden. Het eerste stuk van de route rijden we langs de kust....... In de mist, helaas! We hadden bij t plannen van de route nog zitten twijfelen om naar Skeleton Coast te rijden, maar nu het zo mistig is zijn we blij dat we dat niet gedaan hebben. Bij Hentiesbaai draaien we de C35 op het land in. Het eerste stuk van de route is echt saai: mist en alleen maar zand. Als we een kwartier op de C35 rijden trekt het open en loopt de temperatuur al snel op naar 30 graden. Dat scheelt twee jassen met vanmorgen.
We rijden naar Twyfelfontein Country Lodge. Hier verblijven we de komende nacht. Onderweg zien we niet veel wild. Alleen een grote groep,struisvogels, 1 jakhals en wat springbokken.

We zijn op tijd bij de lodge, want om half vier moeten we klaar staan om naar de woestijnolifanten op zoek te gaan. In een jeep vertrekken we. Na bijna 1,5 uur rijden hebben we ze gevonden. WAUW!! We staan echt midden in een groep en kunnen mooie foto's maken. Ze komen zelfs even aan de jeep snuffelen(zijn wat nieuwsgierig). Wat een belevenis. Na ongeveer een uur rijden we terug richting de lodge. Als we vlakbij de lodge zijn stoppen we om te genieten van een zonsondergang met lekkere hapjes een biertje en cider.
We douchen ons even snel en schuiven dan aan bij een heerlijk buffet. Hierna drinken we nog een drankje in de bar en nemen alvast de route van morgen door.